Elurikas lineaarpark ja roheline liikumisruum nii tolmeldajatele kui inimestele
Putukaväila Paavli ja Pelguranna lineaarpark valmib 2025. aasta suve lõpuks!
Alanud on Putukaväila Paavli ja Pelguranna ruumilõikude ehitus. Detsembris hoogne ehitustegevus külmade ilmade tõttu katkes. Ehitamine jätkub 15. aprillil. Kui kõik läheb plaanipäraselt, valmib uus lineaarpark saabuva suve lõpuks ja see avatakse varasügisel.
Putukaväila ehitamine kujunes oodatust mahukamaks. Välja vahetamist vajas väga vana magistraal-gaasitrass, mis paraku tõi kaasa palju ulatuslikumad pinnasetööd, kui oleksime soovinud. Eelmisel aastal valmisid ka muud tehnovõrgud, teede aluskonstruktsioonid ja väikevormide vundamendid; samuti loodusega arvestav valgustus. Kevadsuvel hakkab ehitaja rajama mängu- ja spordiväljakuid, katendeid ja taastama haljastust.
Mida Putukaväilal tulevikus teha saab? Eelkõige on Putukaväil roheline liikumisruum nii loomadele kui inimestele. Siia rajatakse rattatee ja rahulikud kulgemisteed. Tekivad uued vabaaja tegevusalad: mängu-, spordi- ja koerteväljakud ning istumis- ja piknikukohad. Niidu taastamiseks külvatakse nurmenuku, angervaksa ja põdrakanepi koosluseid. Putukaväila ehitusprojektiga saab täpsemalt tutvuda SIIN. Jooksva info postitame ka instagrami kontole putukavail.
Putukaväila ehitab Tallinna Teede Aktsiaselts. Projekti juhib ja rahastabTallinna linn.

Säästvad liikumisviisid: jalgratas ja tramm
Putukaväila keskne teema on säästvate liikumisviiside: jalgsikäimise, jalgratta- ja tõukerattasõidu ning ühistranspordikasutuse soodustamine. Kontseptsioon, kuidas seda teha, on väljatöötamisel. Kontseptsiooni väljatöötamisel arutatakse, kuidas luua ruumi eri kiirusel liikuvatele inimestele tagades samaaegselt tolmeldajate koridori säilimine, selgitatakse välja, kus ja millised linnaruumilised ühendused on puudu ning tegeletakse ühtlasi suurte linnaruumiliste katkestustega, mis Putukaväila sujuvat toimimist lineaarpargi ja liikumisruumina takistavad. Samuti uuritakse, millist väärtust annaksid Putukaväilale kui liikumisruumile juurde innovaatilised katendite ja valgustuse lahendused, targa linna lahendused ning disainelemendid.
Seni, kuni Putukaväila kui terviku liikuvuse kontseptsioon on väljatöötamisel, soovime teile tutvustada Putukaväila esimese etapi - Põhja-Tallinnas paikneva garaažidevahelise ala - liikuvuse kontseptsiooni.
Putukaväila Põhja-Tallinna lõigu selgroog on kergliiklustee – aktiivne liikumistelg, mida on mõnus läbida nii rattaga kui ka jalgsi. Putukaväila-rattatee hakkab ühendama mitmeid linnaosasid ja asumeid, ühendudes tulevikus linna rattateede põhivõrguga ja kõnniteede võrgustikuga. Nii saab Putukaväilast roheline koolitee erinevate asumite lastele. Putukaväila keskteljelt hargnevad liikumisrajad jalakäijatele. Liikumisrajad viivad erinevate tegevusalade ja -taskuteni, kuid ühtlasi juhivad inimesed mööda looduskeskkonna toimimiseks vajalikest, inimtegevustest puutumatutest niidualadest.
Koostatavas Põhja-Tallinna üldplaneeringus on Putukaväila alal reserveeritud ruum uuele trammiliini harule, mis ühendab Tallinna Kesklinna Stroomi rannaga. Kiiresti arenevale linnaosale on ühistranspordivõrgu arendamine võtmetähtsusega. Koos trammiliiniga lisandub 4-6 peatust: Ristiku silla lähistele, Paavli tänava otsa ja Puhangu tänavale; trammi lõpp-peatus on Stroomi rannapargis. Trammiliin hakkab teenindama ligikaudu 10000 elanikku, kes elavad peatuste teenindusraadiustes juba täna, kuid ka uute arengualade asukaid ja teiste linnaosade elanikke. Mugav ühistranspordiühendus Kesklinnaga tõstab ka Pelguranna asumi atraktiivsust elukohana.
